keskiviikko 13. elokuuta 2008

Minä, meitsi ja mä

Ajatelkaapa jos tangosanoituksista olisi ollut vastuussa sama porukka, joka nyt riimittelee suomalaista hiphop-musiikkia. Miltä mahtaisivat kuulostaa vaikkapa "Satumaa" tai "Mustan kissan tango"?

Aavan meren tällä puolen tangoo laulan mää,

täällä kaikki kuulla saavat meitsin määintää.
Meitsin laulut kauneimmat luo aina loistettaan,
vielä kaiken saan mä myöskin
aina rimmaamaan

---


La-la-la-la-la-la, lal-la!
On Aavan meren tango ja tango Cumparsiitta,
Ja Malandolla tango on Kosmopoliitin.
Mut minun oma tango, se paras tango on,
sen tangompaa ei ole alla auringon.
Hei, tanssi minun tango, tango, tango,
nyt minun oma tango se ikioma on!
Soi minun oma tango, tango, tango,
se Hakiksesta lensi tänne teillekin.
La-la-la-la-la-la, lal-la!

Toisaalta tämä nykyinen riimittely on ehdottomasti parempaa kuin amerikkalaisten esikuvien vastaava: "Tapan kaikki pienestä erheestä, syön rahaa ja sitä tulee mun perseestä, jou, rahaa, kamaa, tissiä, pyssyä, jou, jou, rahaa, peppua, rahaa, horatsuja, jou, rahaa, vittu mul on rahaa..."

Ei kommentteja: